Sindrom pra-haid dan Herba Cina - Red Pony (Chi Shao)

Sindrom pra-haid dan Herba Cina - Red Pony (Chi Shao)

Kesan sindrom Prahaid lebih 70% hingga 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana perbezaan mereka dalam gaya hidup dan struktur sosial. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita, ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian akibat daripada turun naik hormon. Sindrom ini berlaku satu hingga dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana herba Cina kuda Merah (Chi Shao) kesan wanita dengan PMS.

I. Definisi
Kuda merah adalah tumbuhan berbunga tergolong paeoniaceae keluarga, berasal dari Asia, selatan Eropah dan Barat Amerika Utara. Ia adalah ubat tradisional yang digunakan dalam merawat semua jenis masalah sakit puan. Ia juga membantu untuk melepaskan genangan darah di rantau ini abdomen termasuk genangan darah di dalam rahim.

II. Bagaimana herba Cina kuda Merah (Chi shao) kesan wanita dengan PMS.
1. Minyak Essential
Kuda merah boleh diekstrak dan digunakan sebagai minyak penting dalam merawat sakit trauma yang berkaitan dengan bengkak dan kesakitan yang disebabkan oleh ketidakupayaan hati dalam mengawal selia hormon prostaglandin keluarga, dan dengan itu, mengurangkan pergerakan yang lebih aktif otot rahim menyebabkan kesakitan haid pra dan kekejangan.

2. Mengembangkan salur darah periferi
Ia juga mengandungi bahan kimia yang membantu untuk berehat sistem saraf periferal (PNS) bermastautin atau memanjangkan luar sistem saraf pusat menyebabkan mengurangkan ketegangan saraf dan mengurangkan tanda-tanda kemurungan, sakit kepala migrain, kebimbangan dan tekanan emosi dan fizikal.

3. Oxypaeoniflorin
Ia juga mengandungi oxypaeoniflorin yang merupakan diuretik dan anti pengoksidaan dan dengan itu, mengurangkan risiko pembentukan batu karang dan meningkatkan fungsi buah pinggang dalam rembesan kencing menyebabkan mengurangkan gejala pengekalan air dan keuntungan berat badan.

4. Gastrointestine gangguan saluran
Kuda merah juga membantu mengurangkan atau meningkatkan fungsi saluran GI, dengan itu, meningkatkan sistem pencernaan dalam menyerap vitamin dan galian yang kurang bagi sesetengah wanita dengan sindrom pra haid.

Gula 5 Darah
The herba tradisional Cina telah menggunakan res kuda untuk merawat kencing manis. Dikatakan bahawa kuda merah mengandungi bahan kimia yang membantu untuk mengurangkan gejala turun naik glukosa menyebabkan mengurangkan risiko makanan dan gula keinginan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar