Bagaimana untuk menghilangkan berpeluh ketiak Dengan Pemulihan Mudah

Bagaimana untuk menghilangkan berpeluh ketiak Dengan Pemulihan Mudah

Berpeluh adalah satu proses semula jadi dan semua orang mendapat ketiak berpeluh terutama ketika cuaca panas dan lembap. Badan anda sebenarnya menjadi sejuk dengan berpeluh. Walau bagaimanapun sejak peredaran udara di ketiak adalah lebih kurang, ia mengambil masa untuk peluh mengewap. Dan kelembapan adalah tempat untuk bakteria untuk berkembang maju. Apabila bakteria menjangkiti ketiak ia menghasilkan bau yang tidak baik.

Biasanya anda mungkin terpaksa menanggung masalah ini sedikit sebanyak melainkan jika anda boleh duduk di dalam persekitaran yang berhawa dingin. Bagi orang-orang yang berada di bidang pekerjaan ia tidak boleh dibuat untuk duduk dalam keadaan berhawa dingin. Satu-satunya cara untuk mengurangkan masalah ketiak berpeluh adalah dengan memakai pakaian kapas yang longgar. Pakaian sintetik menyekat peredaran udara dan dengan itu membantu dalam membina peluh lagi.

Anda harus bagaimanapun tidak menggunakan semburan antiperspirant untuk menghilangkan ketiak berpeluh kerana kesan semburan ini pada kesihatan anda tidak diketahui dengan jelas. Kebanyakan produk menggunakan bahan kimia yang berbahaya untuk kulit anda dan juga karsinogenik.

Walau bagaimanapun deodoran hanya bertujuan untuk mengatasi bau yang buruk dan mungkin tidak mempunyai bahan kimia yang berbahaya dan oleh itu adalah lebih selamat untuk menghilangkan ketiak berpeluh. Deodoran mempunyai aluminium klorida untuk membunuh bakteria dan mengawal ketiak berpeluh. Aluminium klorida mempunyai ciri-ciri antiseptik dan astringen dan oleh itu sangat baik untuk membawa berpeluh di bawah kawalan.

Jika anda mengalami peluh ketiak berlebihan maka anda juga perlu memberi perhatian kepada makanan yang anda makan. Sesetengah makanan diketahui menyebabkan lebih berpeluh dan menghasilkan bau badan menjijikkan. Ketiak berpeluh berlebihan mungkin tidak sangat mudah untuk membetulkan tanpa rawatan yang sewajarnya. Masalah ini juga dikenali sebagai hiperhidrosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar