Cari Manfaat Kesihatan yang terletak Tersembunyi di Loji Ginseng

Cari Manfaat Kesihatan yang terletak Tersembunyi di Loji Ginseng

Kilang ginseng terkenal di seluruh dunia kerana mempunyai kuasa perubatan. Tumbuhan ini berasal dari iklim sejuk di dunia seperti di Asia timur. Tumbuhan berkembang daun yang terdiri daripada lima risalah. Mempunyai bunga yang kehijauan berwarna putih dan boleh didapati berhampiran pangkal daun. Secara umumnya tumbuhan tumbuh dengan ketinggian 8-27 inci dengan buah kecil merah. Tumbuhan ini juga dikenali sebagai Fin-chen atau Schin-seg. Apabila diterjemahkan perkataan bermakna akar manusia. Ia diberi nama ini kerana akar sebenarnya kelihatan seperti bentuk manusia.

Nama keluarga botani di mana tumbuhan itu adalah di bawah adalah Araliaceae. Perkataan akar ginseng digunakan di seluruh kedua-dua untuk perubatan dan memasak. Beberapa ujian klinikal menunjukkan rangsangan fizikal dan fungsi mental yang lebih baik untuk penggunanya. Ia digunakan untuk selesema, masalah penghadaman dan peredaran darah. Lain yang diketahui kegunaan untuk kilang ginseng termasuk:

* Bronkitis
* tekanan darah tinggi
* TB
* Memori meningkatkan
* Merangsang pertumbuhan sel
* Membantu dengan gangguan tidur
* Meningkatkan tenaga

Beyond kegunaan terapeutik untuk Ginseng, ia juga mempunyai banyak vitamin dan mineral. Ia telah berkata apabila akar adalah tanah dan ditambah dalam air, para penggunanya merasa rangsangan ketara dalam tenaga. Nutrien yang terdapat dalam ginseng adalah seperti berikut:

* Natrium
* Mangan
* Kalium
* Kalsium
* Tembaga
* Fosforus
* Besi
* Silika
* B-1
* B-12.

Kilang ginseng terbaik berkembang sederhana ke tempat yang teduh penuh, dengan purata ke tanah lembap. Kilang itu mekar hingga Jun dan Julai. Jarak di antara tumbuh-tumbuhan perlu sekitar lapan belas inci selain. Apabila semakin semulajadi tumbuhan ginseng boleh mengambil masa sehingga tiga tahun untuk menghasilkan benih. Akar sedia untuk dituai selepas kira-kira tiga tahun pertumbuhan yang sihat. Oleh kerana itu kilang itu terancam dan tidak boleh digali di hutan. Pendapatan tahunan daripada ginseng berkembang di Amerika Syarikat dan Kanada adalah $ 25 juta. Dewasa ginseng liar bernilai tiga kali ganda harga ginseng ditanam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar