Apakah Hypnosis Selamat dan Ia akan Bekerja Untuk Saya?

Apakah Hypnosis Selamat dan Ia akan Bekerja Untuk Saya?

Semua orang agak semula jadi memasuki berkhayal hipnosis beberapa kali sepanjang sehari - pada bangun dan tidur, jika anda menjadi leka dalam buku atau program TV, atau jika anda tiba di rumah dan mendapati anda tidak ingat memandu! Berada dalam berkhayal sangat santai, anda akan sedar segala-galanya di sekeliling anda dan akan dapat menamatkan sesi pada bila-bila jika anda memilih untuk.

Salah satu soalan yang kerap yang ditanya ialah sama ada orang itu akan mendapat 'terperangkap' dalam berkhayal dan tidak dapat membangkitkan. Jawapannya adalah tidak. Sesi hipnoterapi berakhir, hypnotherapist akan 'muncul' anda dari berkhayal dan membawa anda kembali ke tahap normal anda kesedaran. Perkara paling buruk yang boleh berlaku ialah anda berehat dengan baik sehingga anda tidur dan kemudian bangun agak semula jadi.

Adalah penting untuk ingat bahawa subjek hipnosis bertanggungjawab dalam pengalaman mereka pada setiap masa. Mereka boleh datang daripada berkhayal dan menamatkan pelantikan mereka pada bila-bila, dan jika terdapat kecemasan, seperti penggera terkeluar, mereka dengan cepat akan muncul dari berkhayal dan dapat bertindak balas mengikut kesesuaian.

Satu lagi takut kerap yang disuarakan adalah bahawa subjek akan mendapati diri mereka 'clucking dan mengepak seperti ayam' apabila mereka berjalan di High Street atau terpaksa melaksanakan beberapa feat memalukan lain di khalayak ramai. Ini adalah sangat tidak mungkin berlaku, kerana walaupun hypnotherapist telah memberikan anda cadangan untuk melakukan ini, minda bawah sedar anda akan menolak apa-apa yang ia tidak mesh dengan kompas moral anda dan tingkah laku biasa. Ia juga penting untuk ingat bahawa seorang profesional, hypnotherapist berkualiti baik akan tidak mempunyai sebab atau keinginan untuk memberikan jenis-jenis cadangan - ia tidak lama lagi akan menjadi akhir amalan mereka!

Terdapat juga kepercayaan bahawa berada di berkhayal adalah sedikit seperti tidak sedarkan diri, dan bahawa apa-apa dari sesi yang akan dikenang. Mungkin ada bahagian sesi anda tidak ingat, atau anda mungkin mengalami sedikit masa gangguan di mana masa sama ada seolah-olah mempercepatkan atau melambatkan, tetapi anda kebanyakannya akan sedar dan ingat apa yang anda mengalami semasa sesi.

Orang ramai juga sering ragu-ragu bahawa mereka boleh dipukau; bahawa mereka tidak akan dapat untuk pergi ke berkhayal. Malah, kebanyakan orang boleh berjaya dimasukkan ke dalam berkhayal hipnosis dan dengan itu mendapat manfaat daripada cadangan yang positif dan memberi manfaat yang diberikan oleh hypnotherapist, dan pintar, orang berpendidikan tinggi sering merasa yang paling mudah kerana mereka mempunyai keupayaan untuk menumpukan perhatian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar