BodyTalk - Apa yang Penyembuhan?

BodyTalk - Apa yang Penyembuhan?

Kita tidak dapat memahami apa penyembuhan adalah tanpa memahami apa yang kesihatan. Kesihatan boleh ditakrifkan sebagai kesejahteraan dan fungsi optimum pada semua peringkat; fizikal, mental, emosi dan / atau rohani.

Yang terkandung dalam definisi ini kesihatan adalah merujuk kepada hakikat bahawa kita adalah terdiri daripada lebih daripada komponen fizikal kita. Oleh itu, adalah mungkin bahawa salah satu keperluan untuk sembuh pada tahap yang berbeza; fizikal, mental, emosi dan / atau rohani.

Oleh itu, ia mengikuti bahawa bukan kesihatan atau keuzuran adalah bertentangan dengan kesihatan dan ditakrifkan sebagai ketiadaan kesejahteraan sama ada dalam satu, atau gabungan, aspek fizikal, mental, emosi atau spiritual seseorang individu. Healing maka kaedah yang dengannya kesihatan dipulihkan.



Selama bertahun-tahun terdapat perpecahan antara perubatan tradisional dan perubatan alternatif.

Sekolah tradisional pemikiran adalah bahawa kita adalah semata-mesin manusia yang terdiri daripada pelbagai komponen yang berinteraksi dengan satu sama lain dan ada juga yang telah membentuk sistem untuk beroperasi bersama-sama, seperti di dalam Sistem Pernafasan (yang termasuk rongga hidung, pharynx, larinks, trakea dan bronkus dan alveoli kedua-dua paru-paru) sebagai contoh.

Menurut sekolah tradisional pemikiran, penyembuhan terdiri daripada proses di mana sel-sel dalam badan yang rosak sama ada tumbuh semula atau pembaikan untuk memastikan fungsi penuh, dan merujuk secara khusus kepada aspek fizikal diri kita sendiri.

Perubatan tradisional yang paling sering menggunakan dadah dan / atau campur tangan fizikal untuk menggalakkan penyembuhan.

Menurut sekolah Perubatan Alternatif pemikiran, penyembuhan menggabungkan lebih daripada hanya aspek fizikal diri kita sendiri. Ia adalah satu proses di mana kita menggunakan teknik dan kaedah yang membantu kita menyelaraskan dan menyeimbangkan semua aspek-aspek yang berbeza daripada diri kita sendiri; fizikal, mental, emosi dan / atau rohani.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar